Monday, October 11, 2010

Cincin Perak Permata Raja Kayu


Cincin Perak - Permata Raja Kayu

Barang:

Sebentuk Cincin Perak Asli bertakhta kan Raja Kayu yang dibentuk bujur.
Saiz Cincin 16; (diameter 17.5mm, ukur lilit 54.95mm)


Bentuk:

Kayu Raja Kayu berbentuk bujur. Halus, Licin berkilat. BUKAN kilatan Varnish. Diperhalus dan dilicinkan dangan cara-cara tertentu. Menggunakan Gred Kertas Pasir yang paling halus dan proses-proses yang lain untuk menaikkan lagi seri permukaan kayu ini. Cincin Raja Kayu ini belum pernah mempunyai pemilik lagi.

untuk rujukan dari internet boleh terus klik dan layari blog ini http://karimon.wordpress.com atau ini http://karimon.wordpress.com.
(pemilik blog ini tidak mempunyai sebarang hubungan dengan saya, cuma sebagai sumber rujukan)


Penerangan:

Raja Kayu merupakan khazanah alam yang banyak khasiatnya. Kayu ini mempunyai nilai estetika yang tinggi, dengan kecantikan luarannya yang menarik selepas dihaluskan dan dilicinkan. Jika dibakar ia tidak akan terbakar. Ia hanya akan meleleh seperti minyak. Kayunya telus cahaya. Jika disuluh cahayanya boleh tembus walaupun kayu tersebut dipotong tebal. Raja Kayu ini akan sentiasa tenggelam kedalam air biarpun dipotong senipis dan sekecil duit syiling 1 sen. Serbuk kayu ini, jika disapukan pada kulit, ia akan meresap ke dalam badan. Sungguh indah ciptaan Allah ini.

Keistimewaan yang utama, ada pada Raja Kayu adalah, ia berupaya untuk menawarkan Racun dan Bisa yang terkena disebabkan oleh binatang atau buatan orang(sihir). Untuk mendapatkan Raja Kayu ini adalah amat sukar dan harganya dipasaran adalah tinggi.

Raja Kayu juga dipercayai boleh menghindarkan kita daripada binatang buas atau haiwan liar. Haiwan liar ini akan menjauhkan diri daripada pemakai Raja Kayu ini disebabkan oleh aura yang tidak dapat dijelaskan. Sesiapa yang ingin memburu, tidak digalakkan untuk membawa Raja Kayu ini, kerana dikhuatiri, tidak akan mendapat hasil buruan. Ini kerana haiwan liar akan menjauhkan diri daripada pemilik Raja Kayu ini.

Dari segi Ghaib nya pula, ia dipercayai boleh mengelakkan diri pembawanya daripada terkena Sihir, Waallahuallam.

Petikan dari Bernama


Penggunaan:

Kayu Raja Kayu ini yang telah siap dibentuk, dan diikat pada cincin perak(untuk lelaki). Sebaik-baik ikatan adalah menggunakan logam Perak. Ada kelebihannya, dan cantik bila dipakai.

Khasiat:

- Penawar Racun
- Penawar Bisa
- Menjauhkan diri daripada haiwan liar
- Mengelakkan Terkena Sihir(Terdapat amalan bacaan ayat Al-Quran, Zikir dan Doa yang perlu diamalkan).

*banyak lagi kelebihan Raja Kayu ini yang tidak dapat dijelaskan di ruangan ini. Kepada sesiapa yang tahu mengenainya, tentu jelas akan khasiat dan kelebihannya kepada individu yang memilikinya. Jika ingin mengetahui lebih lanjut, bertanyalah kepada orang-orang yang tahu akan nilai Raja Kayu ini.


Penutup:

Segala apa yang dicipta oleh Allah ada kegunaan dan kelebihannya. Apa yang penting, Akidah dan Iman kita perlu dipelihara agar tidak terpesong dari jalan Islam. Apa yang ada pada kayu ini cuma kelebihan yang Allah ciptakan. Yang menjadikan ia semua berlaku adalah Allah.

1 comment:

  1. Cincin ini telah di beli oleh seorang sahabat dari Sarawak. Terima Kasih...

    ReplyDelete